25 Mei, 23e dag, Seminyak. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van huib en joke griek - WaarBenJij.nu 25 Mei, 23e dag, Seminyak. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van huib en joke griek - WaarBenJij.nu

25 Mei, 23e dag, Seminyak.

Door: Joke en Huib

Blijf op de hoogte en volg huib en joke

25 Mei 2009 | Indonesië, Bali

Vandaag van Lovina beach naar Seminyak gereden, over Ubud. Het hele eiland doorgestoken van noord naar zuid. In de bergen weer een tropische regenbui gekregen. Het regent momenteel erg veel daar. Wel een mooie rit weer. De laatste, want vanavond gaat de auto naar de verhuurder terug. Na veel twijfels toch naar Ubud gegaan voor de kinderkleding. Ik heb vanaf 0 tot 2 jaar ingekocht. kruippakjes, broekjes, jurkjes t-shirts, van alles wat. In totaal 75 stuks. Ze hebben alles voor me op leeftijd ingepakt, heel handig. Alles zit nu in de grote plastic tas, klaar om mee te nemen. Kan ik thuis leuk winkeltje spelen...
Onderweg kwamen we nog de zoveelste processie tegen. Omdat we ervoor moesten stoppen, heb ik foto's kunnen maken. Het was een "eenvoudige" gebeurtenis, niet zo heel veel poespas, ze liepen naar een steegje waar een paar vrouwen op de grond zaten, waarvan er een moest sprenkelen met water. Verder was er ook nog een orkestje en een paar danseresjes, maar dat hebben we niet afgewacht.
Verder eigenlijk de normale dingen gezien: 5 personen op een brommertje, huizenhoge pakkages op de brommertjes, een moeder met ontblote borsten op eeen brommer, waar een baby aan hing.(geen gezicht - je zal maar geen tijd hebben om te voeden, dan doe je het toch gewoon onderweg?)
Aan het eind van de dag, het begon al een beetje donker te worden, kwamen we volgens ons in de avondspits terecht. Verschrikkelijk: wewerden omringt door brommertjes, als mieren die iets meenemen naar hun holletje. We kwamen door de slechte bewegwijzering terecht in de soort achterbuurten. Daar hebben we een poos rondgereden, totdat we maar een taxi gevraagd hebben ons naar het hotel voor te rijden. Ik in de taxi en Huib erachteraan. De taxichaffeur vertelde me een triest verhaal over zijn zoontje. (omdat ik zo op zijn moeder leek, ik wist niet dat ik een balinees uiterlijk heb, gezien de slanke types hier, is het wel een kompliment).
Aangekomen in een mooi hotel, aan zee, lekker gaan slapen.


  • 26 Mei 2009 - 09:08

    Gerke:

    Zegge: vijfenzeventig?! Wauw ie wauw!! Bon voyage!

  • 26 Mei 2009 - 18:06

    Mir:

    Handig hoor aan de borst tijdens het rijden. Ik heb het niet uitgeprobeerd...
    Veel plezier, X Mir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

huib en joke

Dag iedereen! Zijn wij even modern: onze reis naar Thailand op deze site te zetten! Het is voor ons meteen een mooie bundeling, zo snijdt het mes aan 2 kanten...

Actief sinds 24 Feb. 2008
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 23124

Voorgaande reizen:

03 Mei 2009 - 30 Mei 2009

Joke en Huib op Bali

26 Februari 2008 - 19 Maart 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: