14 mei, 12 e dag Ubud - Reisverslag uit Bali, Indonesië van huib en joke griek - WaarBenJij.nu 14 mei, 12 e dag Ubud - Reisverslag uit Bali, Indonesië van huib en joke griek - WaarBenJij.nu

14 mei, 12 e dag Ubud

Door: Joke en Huib

Blijf op de hoogte en volg huib en joke

14 Mei 2009 | Indonesië, Bali

Vandaag stond in het teken van Beppe's winkel. Druk geweest met het maken van foto's en die weer op de computer zetten vervolgens omdraaien en dan wer printen pff.
Alle 43 foto's geprint en naar de winkel gebracht. De meneer van de winkel hebben hun prijzen er bij gezet. Dus nu kunnen we uitrekenen wat het ons gaat kosten. Je moeder ligt te stuiteren in haar bed zo leuk vindt zij het. Ze heeft plannen om het in nederland via internet aan de man te brengen.

Vandaag niet veel anders dan gisteren dan dat zij vandaag tussen de middag en vanavond een bord spagettie heeft opgegeten. En het blijft erin en zij likt hier gesteraliseerde vingers er bij af.

Ik wil jullie er ook op wijzen dat de zorg in dit land erg goed en grondig te werk gaat. Als je het hotel om een dokter vraagt staat er binnen 5 minuten een ambulance met chaffeur, arts en zuster voor de deur. Chaffeur gaat in de schaduw zitten. Zuster sleept een inminse tas met medicijnen achter haar aan en de dokter zegt alleen maar ik ben de dokter. Zuster moet vervolgens de themperatuur opnemen wat lukt. Maar als zij de bloeddruk wil opmeten blijken de armen van ons moeder niet het balinees formaat te hebben. Maar na het afnemen van bloed en ontlasting zegt zij dat ze straks met z'n drieen terugkomen om de uitslag mede te delen en met een bloeddrukmeter die wel om moeders arm past. Aldus geschiede.

Gelukig voor ons moeder geen salmonelle want die gebakken eieren met eilandjes bevallen mij niet.

Verder weinig te vertellen dat dat wij het rustig aan doen en hier niet eerder vertrekken dan dat ons moeder weer kan genieten van de reis.

Liefs Pake

• 14 Mei 2009 - 12:39

Mijke Van De Griek:

Ik ben dokter, dat is dan 25 euro ;)
    Geweldig...
    Fijn dat het daar allemaal zo goed geregeld is.
    Misschien moeten jullie voortaan gewoon ALTIJD op vakantie zijn.
    In Nederland is het niet zo goed geregeld als daar!

De kleding vind ik geweldig, had al foto's gezien, vanochtend. Heel erg leuk!
    Ben benieuwd hoeveel het allemaal gaat kosten en of Beppe uit de kosten kan komen.
    Je kan ook vanuit Bali op het postkantoor gewoon een grote doos naar Nederland verzenden per boot. Ook een aanrader :)

Fijn dat je ons, ondanks de gesteriliseerde, niet typende vingers van Beppe, op de hoogte houdt!

Tot heel snel!!!

Zoenen en knuffels

• 14 Mei 2009 - 15:25

Mir:

Ja spaghetti gaat er altijd wel in bij ons moeder. Het glijdt zo lekker naar beneden.
    Die kleding is super. Die ik had terug gemaild wil ik graag voor Julie of vriendinnetjes in de omgeving overnemen.
    We hebben ons rattenavontuur waarschijnlijk opgelost. Vandaag zijn er twee buizen in de kruipruimte gemaakt die kapot waren.

Julie is vandaag naar de kapper geweest. Ze zat prachtig stil. Wie weet gaat haar haardos nu flink groeien.
    Tot snel dikke X