16 Mei, 14e dag, Ubud. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van huib en joke griek - WaarBenJij.nu 16 Mei, 14e dag, Ubud. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van huib en joke griek - WaarBenJij.nu

16 Mei, 14e dag, Ubud.

Door: Joke en Huib

Blijf op de hoogte en volg huib en joke

16 Mei 2009 | Indonesië, Bali

Denk je alles gehad te hebben en weer verder te kunnen met je vakantie. Kom ik gisteravond op de kamer en krijg ik te horen ik heb het zo heet. Misschien heb ik wel koorts. Thermometer gezocht. Batterij leeg. Nieuwe gekocht: bijna 39 raden! Dus maar 2 paracetamollen er in en we zien morgen wel. Volgende ochtend werden we allebei kletsnat wakker. Kussen doorweekt en armen die aan de lakens bleven plakken. Wat hadden we nu weer gegeten of door wie waren we nu weer gestoken dat we allebei koorts hadden. De verklaring voor onze verhitte lijven kwam vrij snel toen we ontdekten dat de airconditioner uit stond. Dus inplaats van de overheerlijke 25 graden was onze kamer tot 35 graden opgelopen. Na het aanzetten van het verkoelingsapparaat werden we allebei snel weer koortsvrij.
Zo zie je maar weer met de nieuwe thermometer bleken we allebei 36,2 graden te bevatten. Pak van ons hart.
Lieve Lita, dit was mijn waargebeurde verhaal, Huib.

Nu mijn verhaal: ik had dus aan de afstandsbediening gezeten, terwijl Huib weg was, en iets dus niet goed gedaan... Hij toeterde nog wel, maar gaf geen kou af. Allebei niet gemerkt.
Vandaag weer veel gelezen, maar ik knap heel goed op, vanavond hebben we zelf heerlijk nasi gegeten in een restaurant een eindje verderop, en we zaten eerste rang, dus de wereld trok aan ons voorbij: scooters met een heel gezin erop: vader, 2 kinde-ren voor tussen zijn benen en moeder achterop met de bagage. Verder lopen hier veel katten met halve staarten, waarom dat is, weten we niet. Alle mannen hangen hier 's avonds op straat, zitten op de stoep gezellig met zijn allen, en in het voorbij-lopen roepen ze naar je: 'Taxi", of de variant: "Transport". Als je bedankt, blijven ze heel vriende-lijk. Er zit er zelfs een met een bordje waarop staat: "Maybe to-morrow".
Het gaat nu zo goed met mij, dat we morgen verdertrekken, richting kust. Erg benieuwd wat we te zien krijgen.

• 16 Mei 2009 - 16:25

Mijke Van De Griek:

Beste Pake,

Dank je wel voor je eerlijke verhaal.
    Een tip voor de volgende keer: niet direct in paniek raken, er kan totaal wat anders aan de hand zijn.
    tot zover de tip van Lieve Lita ;)

Wat een grap!
    gelukkig maar!

Moest vooral lachen om het verhaaltje van mama erna: "ik had dus aan de afstandsbediening gezeten"
    hahahahahahaha hoe kan het ook anders?!?

Mooi stel zijn jullie!
    Ben heel benieuwd hoe jullie volgende trip gaat.
    Laat maar weten als jullie weer bij de kust zijn aangekomen... VIS ETEN!!!!
    Lekkerrr!!!

Morgen naar de verjaardag van Julie, we zullen haar dubbel zoveel knuffels geven als normaal, die zijn dan van jullie, ok?

Cas en ik zijn druk op internet aan het kijken naar welk vreselijk eiland we moeten... Er is te veel keuze! Het is allemaal even lelijk zeg!
    Jullie zouden medelijden met ons moeten hebben, echt...
    Vreselijk uitziende hutjes die akelig over het water uitkijken, helemaal niets voor ons.
    Pffff moeilijke keuzes hoor! :)

wij vertrekken woensdag de 20e en gaan weer weg op de 4e juni.
    Zodra we weten waar we heen gaan, laten we het weten!
    Waarschijnlijk slapen we 1e nacht in New Siam 2, maar niets is zeker... Ik sms wel.

KUSSSSS

• 17 Mei 2009 - 10:08

Adjo En Jan:

Heerlijk Huib, dat verhaal over de airco! Hebben wij ook een keer gehad, maar toen we we onze kamer binnenkwamen na een tochtje, voelden we meteen dat het niet koel was zoals gewoonlijk en werd er een techneut geritseld die het wist te repareren, ojala!
    Gelukkig dat het weer de goeie kant opgaat, Joke. En ik heb nog een verzoek:als je van die leuke ronde donkerbruine matjes (voor onder de pannen) tegenkomt zou je er dan een paar van willen kopen? Ze wegen niks, dat scheelt!
    Toen wij die anderhalve dag op Bali waren zagen we ze en zeiden:
    oh, die kopen we later wel. Mooi nooit meer tegengekomen op Sulawesi, goeie leer voor volgend keer. Heb een goeie reis en tot mails.

• 17 Mei 2009 - 10:23

Mir:

Joepie! Vanaf morgen lekker weer onderweg, fijn dat je je beter voelt. Voor papa ook fijn om weer samen te reizen. Gisteren vrijgezellen van Annemieke gehad. Dat was superleuk. Vandaag Julie haar verjaardag. Op dit moment lijkt het hier wel een creche. Sarah, Steffen en Julie zitten hier aan tafel lekker te smullen.
    Veel liefs, Helen, Stef, Sarah, Steffen, Koen, Mir en Julie