18 Mei, 16e dag, Candi dasa. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van huib en joke griek - WaarBenJij.nu 18 Mei, 16e dag, Candi dasa. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van huib en joke griek - WaarBenJij.nu

18 Mei, 16e dag, Candi dasa.

Door: Joke en Huib

Blijf op de hoogte en volg huib en joke

18 Mei 2009 | Indonesië, Bali

Ontbeten met uitzicht op zee.
Daarna auto gepakt en op weg naar het enige werkende communistische dorp op Bali. Het dorp is omsloten door een muur. De mensen denken dat ze van een god afstammen. Ze bezitten rijstvelden, die laten ze verbouwen door andere mensen buiten het dorp. De opbrengst wordt verdeeld, zoals alles in het dorp, behalve de opbrengst van de winkeltjes. Er werd door iedereen handel gedreven. Middein het dorp stond een groot overdekt gebouw en daarin waren een groep vrouwen bezig met vlechten van offermandjes en een andere groep was rijst aan het verdelen in plastic zakjes.
Verder weven ze hier stoffen met een voorbedrukte draad. Ook gezien.
Maar alles was erg touristisch vonden we.
We hebben nog pannenonderzetters voor Adjo willen kopen, maar daar vroegen voor 3 stuks 10 euro. Vonden we een beetje veel, de Xenox is goedkoper.
Daarna, tussen de rijstvelden door, over bergen, naar de heiligste tempel van Bali.
Daar moesten aan het begin een sarong huren, want anders mochten we er niet in. Daarna vertelden ze dat het nog een kilometer lopen was, en dat ze ons wel wilden brengen op brommertjes, hetgeen wel fijn was met die hitte. Wat trappen beklommen, Huib nog meer, maar om nou echt te zeggen: oh, wat mooi, nou nee. Om nog verder te kunnen moest Huib weer een verplichte gids inhuren. Dat heeft hij niet gedaan.
We hebben niet het gevoel echt iets gemist te hebben daardoor.
Nog een mooi tafelkleed gekocht.
Daarna weer terug naar Candi dasa - rond een uur of 5 aangekomen.
Onderweg aan de kustweg nog verse vis gefotografeerd, die overal te koop worden aangeboden. De mevrouw vertelde mij dat het tonijn was.
Dat was hem weer vandaag. We hebben weer genoten!

P.s. Joos, neem ze maar mee naar Lipp.
Hoe gaat het met Chito?
Ad, alles nog goed bij ons?
Iedereen verder dikke zoenen.

• 18 Mei 2009 - 09:56

Mijke Van De Griek:

Alleen die eerste zin al:
    ontbeten met uitzicht op zee.

Dat klinkt toch zaaaalig!?

Jammer dat jullie niet super onder de indruk waren, maar ja, je kan niet alles hebben ;)

Papa in sarong vind ik wel heul bijzonder mooi hoor! Moet ie 1 meenemen voor naar huis :)

"Om nog verder te kunnen moest Huib weer een verplichte gids inhuren. Dat heeft hij niet gedaan."
    hahahahaha goed zo!
    wat nou verplicht??

En nu?
    Blijven jullie hier nu even hangen of gaan jullie vandaag of morgen al weer door?
    Beetje inhalen natuurlijk he? ;)

Fijn dat jullie zo genieten!

dikke zoenen!

• 18 Mei 2009 - 09:57

Mijke Van De Griek:

ps heeft die mevrouw links op de foto een pakje sigaretten tussen haar borsten???

• 18 Mei 2009 - 10:29

José:

Huib, je ziet er werkelijk fantastisch uit!
    En de foto's nemen we mee!
    Kus van zus

• 18 Mei 2009 - 17:52

Mir:

Niet elke dag kan paradijselijk zijn, zelfs niet op Bali. Dus morgen weer wel ;-)
    Gisteren Julie haar verjaardag gevierd. Het was erg gezellig. En het werd weer bewezen dat de familie van de Griek dezelfde gedachtengang heeft want van Mijs kreeg ze een schommel! Een houten met een paardenhoofd. We hebben de touwen vastgehouden en even 'geschommeld' met haar. Nou het was fantastisch. En het moest, ja je raadt het al....steeds harder.
    Vrijdagnacht was erg kort hier Julie had besloten dat het om 23.00 uur ochtend was en viel pas om 2.30 uur in slaap. Helaas ging bij Siebe het licht aan om 6.00 uur dus hebben we een korte nacht gehad. Zaterdag vrijgezellen van Annemieke. Dat was erg gezellig. Een moordspel gedaan tijdens de high tea. Daarna een wijnproeverij en natuurlijk tapas eten.
    Om 24.00 uur was ik kapot maaaar heb heerlijk uitgeslapen tot half 10 en ik voelde me superfit! Joepie. Aankomend weekend is het KoMi weekend, we gaan naar Antwerpen met z'n tweeen. We hebben er al helemaal zin in.
    Julie begint steeds meer te brabbelen. We onderscheiden woorden als: eten, aai ( teun ) en ikke.
    Gisteren wees ze voor het eerst en jawel naar mijn blote voeten.
    heel veel plezier en blijf links rijden.
    Dikke x Mir

• 19 Mei 2009 - 09:14

Mijke Van De Griek:

dat klinkt heel erg als gisteren....
    foutje?

• 19 Mei 2009 - 09:15

Mijke Van De Griek:

he, net te laat met m'n reactie, jullie hebben 'm al gewist...