19 Mei, 17de dag, Candi dasa. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van huib en joke griek - WaarBenJij.nu 19 Mei, 17de dag, Candi dasa. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van huib en joke griek - WaarBenJij.nu

19 Mei, 17de dag, Candi dasa.

Door: Joke en Huib

Blijf op de hoogte en volg huib en joke

19 Mei 2009 | Indonesië, Bali

Het was weer zo'n dag.
Vandaag begonnen met zwemmen met uitzicht op zee...
Daarna gegeten met uitzicht op zee, en toen gereden met uitzicht op zee.
Van Candi dasa naar Amed, en toen het hele rondje naar beneden.
De uiterste zuid-oostkant.
Wat hebben we onderweg gezien: rijstvelden, heel mooie. Mensen die de rijst stonden uit te kloppen uit de halmen. In deze buurt heel veel vrouwen die die berg met Fijn-gebrokkelde lava voor hun deur getort krijgen, zouja, ze moeten het zelf uit de vrachtauto scheppen, en dit dan zeven tot fijn zand voor cement. Veel vrouwen werken hier in de bouw als zandsjouwers: ze brengen het zand naar daar waar het nodig is, dat kan ook boven zijn, op hun hoofd in emmers of teilen. Ook werken ze mee in de wegenbouw op dezelfde manier. Er wordt hier heel veel gebouwd.
Momenteel staat er een meisje van een jaar of 14 ongegeneerd achter ons mee te kijken, al zo'n 5 minuten lang, Huib heeft al gevraagd of ze iets wil vragen, maar daar gaf ze geen antwoord op, maar ze blijft we! Haha. En voor me loopt een hagedis tegen de muur. Wat een wereld.
Toen we Amed kwamen zagen we ook iets vreemds in het water, Huib heeft er meteen een foto van gemaakt.
Op de terugweg naar huis langs het drijvende paleis van de koning. Het is drijvend omdat het een soort slotgracht heeft (ontworpen door een nederlander).
Onderweeg genoten van het leven op het platteland. Het viel ons op dat de kinderen daar niet naar school gingen. Er werd heel veel gevist, elk vrij stukje kust waar maar een bootje kon liggen, lag er een. We hebben ook nog gekeken naar een voorbeeld van de zoutdrogerij op de stranden hier. Maar het is nog niet warm genoeg daarvoor. Het is hier ook een grote bron van inkomsten, het wordt door de mensen gebruikt om de vis mee te drogen die ze vangen.
Heel mooie huizen gezien, maar ook veel armzalige hutjes. En wat is het een rotzooivolk! Alles wordt weggegooid naar het huis, en de honden hier zijn allemaal zwerfhonden (schurfterig en met weinig haar) die dat weer doorzoeken. Dus het ligt overal.

P.s.
Marije en Cas, een heel fijne reis. Pas goed op Druif, want het is heel erg warm, veel sterkte met de vliegreis.
Volgens Huib weet jij niet hoe je snel foto's op waarbenjenu kan uploaden: niet via easyupload, maar via windows paint en dan stretchen.
Mir, leuk je partijtje, je maakt het ons wel moeilijk hoor met het brabbelen! Geef haar nog maar een extra slinger van ons.
Anna en Gerke, wanneer horen we weer? Wanneer komt yasmin terug en hoe gaat het met Chito?
Dikke zoenen voor allen.

• 19 Mei 2009 - 09:50

G:

Hey! Hier ook alles goed. Yasmin komt donderdag weer terug, zin in! Werk veel in de kroeg. Er zijn nog steeds geen vacatures.. Gister de saab 99 overgeschreven op mijn naam. Woehoehoe! Eindelijk heeft het zwarte schaap vd familie ook een auto! Werd tijd op mijn 25ste. Zo langs mijs om veel plezier te wensen. Jullie ook veel plezier. Klinkt allemaal nog steeds goed bij jullie! Kus

• 19 Mei 2009 - 17:47

Chieneke:

Jullie zijn weer behoorlijk in actie.Het klinkt allemaal goed.Hier gaat het goed. Fiets als het kan naar het umc en ondervindt nog geen problemen.Levy voorop mee!Is gezellig.

• 19 Mei 2009 - 18:13

Mir:

Klinkt allemaal weer goed hoor. Dat water zou ik maar niet meer drinken, zitten beestjes in!
    Vandaag was ik in de klas bij collega Jenny. Die zette zo'n ouderwetse grote stempel op het werk van een leerling. Er stond: Goed gedaan ( daartussen een afbeelding van 2 dolfijnen ) juf Jenny. En wat bleek die had ze in Indonesie laten maken!! Dusssss mocht je zo'n artistiek figuur tegenkomen dan wil ik ook wel een stempel. Met van harte gefeliciteerd, juf Mirjam. Met daartussen een gezellig beest of feestslinger ( voor 4-12 jaar ). Dat zou ik echt superleuk vinden. De kosten betaal ik natuurlijk zelf. Wie weet kom je ze tegen. Zij struikelde er praktisch over toen zij er was.
    Verder moet ik nog 1 dagje werken en dan weer thuis. Koen ook ivm pinksteren. Dan gaan we lekker 3 dagen naar Antwerpen met z'n tweeen.
    Veel plezier! Dikke knuf Mir

• 19 Mei 2009 - 18:35

Mijke Van De Griek:

En? waar gaan jullie nu weer heen?
    wij nog 1 nachtje slapen en dan komen we een stuk dichterbij!!!

Waarschijnlijk vliegen we meteen door naar Krabi, richting zuiden dus...
    Maar we laten het weten.

@Chieneke: op de fiets?? Wauw... Respect!!! Zet ' m op! (neem maar een voorbeeld aan onze sterke mams) ;) Liefs en sterkte!