Dag 19: Kho Samui, weer eens wat anders. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van huib en joke griek - WaarBenJij.nu Dag 19: Kho Samui, weer eens wat anders. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van huib en joke griek - WaarBenJij.nu

Dag 19: Kho Samui, weer eens wat anders.

Door: Joke en Huib

Blijf op de hoogte en volg huib en joke

16 Maart 2008 | Thailand, Bangkok

Jaaa, vandaag hebben we stoute schoenen aangetrokken, ofwel: allebei een brommertje onder ons gat geschoven. Het ging prachtig, gewoon gereden, een beetje geprobeerd langs de kustweg te blijven, maar dat is moeilijk hier. Als je al langs een kustweg rijdt, kom je meteen in het toeristische gedoe, dus dat betekent: door smalle straatjes met koopwaar aan beide kanten. En wij erdoor heen. Zie je het voor je: ik heb niet eens zitten gillen. Een meneer uit een eettentje raadde me af te brommeren, omdat er veel ongelukken gebeuren; het is hier inderdaad erg zanderig, zo af en toe.
We hebben ook nog grandpa en grandma gezien, waarvan we foto's zullen bijsluiten, als het wil lukken. En een tempel waarvan ik vond dat ze er net een soort efteling van hadden gemaakt.
Thuis lekker genoten van het eten: o.a. gefrituurde scampi's. Gisteravond bij de buren gegeten: kingpraws van de b.b.q.: om je vingers bij af te likken, en dat deden we dan ook.
's Avonds zitten we heerlijk over de zee uit te kijken op het terras, ik met een grote pot jasmijnthee en mijn boekje en Huib met iets anders of niets.
Gister hebben we ontdekt dat de adaptor van de foto's kapot was, Huib heeft hem helemaal gesloopt, en op een gegeven moment deed hij het weer, maar vanmorgen was hij echt overleden. Onderweg vandaag een nieuwe kunnen kopen, maar die werkt niet goed, want hij zegt dat we nu al een worm hebben. Dat klopt niet, want daar is het hier veel te heet voor en als ze er zijn, zijn hier te veel vogels om ze op te eten. Dus Huib baalt.
Nog verder te melden, dat we in een winkelstraat, een gewone, zoals bij ons, met echte etalages, op de stoep voor de 7/eleven (de kruidenier) een mevrouw met haar potten en pannen en b.b.q zat om lekkere dingen te maken. Een mooi gezicht was dat. Gister zag ik op het strand dat van een kip alles eetbaar is, ook de pootjes, ofwel de tenen, die worden ook gebakken en heerlijk opgepeuzeld, ze houden er niets van over, alles wordt opgegeten, ook de nagels...
Overal waar je ook loopt, ruikt het lekker naar b.b.q., van de vroege ochtend tot de late avond, en naar lekkere kruiden.
Verder kan je hier overal, maar dan ook overal, zo ongeveer om de 5 tentjes, je laten masseren. Elk guesthouse heeft ook zo'n tentje op het strand.
Morgen gaan we ons weer vermaken.