Dag 20: nog steeds Kho Samui. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van huib en joke griek - WaarBenJij.nu Dag 20: nog steeds Kho Samui. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van huib en joke griek - WaarBenJij.nu

Dag 20: nog steeds Kho Samui.

Door: Joke en Huib

Blijf op de hoogte en volg huib en joke

17 Maart 2008 | Thailand, Bangkok

Vandaag hebben we weer een brommertje gehuurd en zijn we de andere kant, de westkant langsgereden. (Op een brommer rijden is net als skieen: het gaat te hard en het doet niet wat ik wil.)
Aan het eind, eigenlijk het zuiden, kwamen we door kokosnotenplantages. We hebben tussen de middag geluncht bij een prachtig resort op een heel stil gedeelte van het eiland. Prachtig! De kust was nog authentiek, en er waren een paar vissers bezig de vissen in hun net te slaan. En een andere visser stond tot zijn middel in het water met een hengel. Op de terugweg waren vrouwen mosselen aan het zoeken bij de pier.
Ook vandaag weer winkeltjes, winkeltjes en nog eens winkeltjes. Daar waar geen mensen wonen schijnt het toch nodig te zijn de natuur te verblijden met een stalletje. Het is warm, zo niet heet, en dan gaat de vis uit die stalletjes niet al te lekker ruiken... Maar vaak ook weer lekkere kipgeuren,dat maakt weer veel goed.
Vanavond scampis gegeten in ons restaurant. Die hadden ze heerlijk bereid met veel knoflook.
We hadden een nieuw geheugenschijfje in het fototoestel gedaan, zodat we vers konden starten, maar ook deze vertoont ongedierte. Dus vandaag geen foto's, helaas.
Morgen vertrekken we rond zes uur van Kho Samui naar Bangkok en overmorgen om 10 voor 12 vertrekken we uit Bangkok om om rond zes uur 's avonds in Dusseldorf aan te komen, op woensdag. (we dachten op donderdag, maar hebben toch nog maar eens goed gekeken.)