Dag 3, Wat Pho en Wat Arun enz. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van huib en joke griek - WaarBenJij.nu Dag 3, Wat Pho en Wat Arun enz. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van huib en joke griek - WaarBenJij.nu

Dag 3, Wat Pho en Wat Arun enz.

Door: Joke en Huib.

Blijf op de hoogte en volg huib en joke

29 Februari 2008 | Thailand, Bangkok

Vandaag zijn we naar Wat Arun geweest, hetgeen later bleek de Wat Rakhang te zijn. Met de taxiboot over de grote rivier. Een belevenis op zich: je hebt het gevoel dat heel Bangkok zich daarmee verplaatst. Het gaat razendsnel en er zijn allerlei soorten boten: over langere en kortere afstanden en dat wordt allemaal aangegeven met vlaggen op de boten. We hadden het allemaal niet meteen door en zijn wat heen en weer gelopen voordat we wisten waar we naar toe moesten en met welke boot.
En toen waren we te vroeg uit de boot gestapt omdat we een mooie toren zagen en onmiddellijk aannamen dat hem dat wel zou zijn. Later op de dag bleek dat de hele stad vol met torens staat. Maar goed, de Wat Rakhang was ook mooi. Toen weer terug met de boot naar de overkant en in de schaduw van de muur van het paleis gestaan. Daar kwamen we tot de ontdekking dat we de tempels verwisseld hadden, dus toen zijn we weer met de taxiboot naar de echte Wat Pho gegaan. Daar de enorme Boeddha gezien - 48 meter lang. Hij mistte wel hier en daar stukken bladgoud op zijn buik. Maar het was indrukwekkend, ook de muren van de tempel waren prachtig beschilderd.
Daarna op aanraden van Mir naar de massageschool bij de tempel. Daar hebben we een heerlijke reflexmassage voor de voeten gekregen. Heerlijk en soms pijnlijk (grote teen c.q. de sinus.)
Daarna op naar de Wat Arun: weer over het water. Een heel mooie toren met allemaal tegeltjes uit China beplakt.
We hadden geen moed om naar boven te klimmen: het was te warm en behoorlijk steil.
Weer met de boot naar de overkant, en vandaar zouden we met de tuk-tuk naar het museum gaan. Maar de chauffeur zei dat het te laat was: hij sloot om 4 uur zei hij. Ik dacht: leuke truc, nu krijgen we een rondrit. Maar het boekje erbij gehaald, en het bleek waar te zijn.
Toen hebben we de expressboot genomen en ons helemaal terug laten varen naar pier 1, daar overgestapt op een andere en naar pier 13 gevaren: toen waren we uitgewaaid, heerlijk was het!
Het is nu half 7 hier, we zoeken ons hotel op voor een douche en wat eten.
Het is hier idd te warm voor Huib, maar we hebben een schoolmeester bij Wat Pho gesproken die heeft ons beloofd dat we in Chiang Mai andere temperaturen krijgen.
Misschien gaat Huib vanavond proberen er wat foto's bij te plaatsen, want deze computer is veel te traag.
Het was weer een mooie, vermoeiende dag. We genieten enorm.