Dag 12: Op weg naar Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van huib en joke griek - WaarBenJij.nu Dag 12: Op weg naar Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van huib en joke griek - WaarBenJij.nu

Dag 12: Op weg naar Mae Hong Son

Door: Joke en Huib

Blijf op de hoogte en volg huib en joke

09 Maart 2008 | Thailand, Mae Hong Son

Vanmorgen vroeg vertrokken. ( 10 uur )
Onze koffers werden door onze "bedienden" naar de auto gebracht. Een zeer bochtige weg van Pai naar Mae Hong Son ofwel: de weg met de duizend bochten vanwege de hoge bergen waar we overheen moeten. Maar bij 202 zijn we gestopt met tellen. Onderweg weinig dorpjes, gezien het bergachtige gebied. Maar als er een dorpje te zien was, was hij ook meteen geschikt voor een schoolplaat. (zo een op karton met van die koperen hoekjes)
Onderweg gestopt bij de grot van de vissen. Uit deze grot komt water stromen en dat vinden ze lekker. Dus alle vissen proberen als eerste vooraan in de rij te komen. Natuurlijk staan daar locals vissenvoer te verkopen dus hebben wij ze voorzien van slablaadjes, stukjes zoete vruchten en andere onherkenbare lekkernijen. Aangezien het daar heet was snel in onze gekoelde auto de rest van de 800 bochten. Onderweg bestond de afwisseling uit verschillende tegenliggers zoals: waterbuffels en een suicidale slang die de weg overstak.
Uiteindelijk weer in een resort aanbeland waar weer geen internet aanwezig is. Dus om ons verslag up to date te houden in Mae Hong Son op zoek gegaan naar een internetwinkel en zie hier het resultaat. Ook een poging ondernomen om het dorp van de langnekken te bereiken maar die wonen aan het einde van een zandweggetje met heel grote keien en diepe kuilen en dat vindt onze autoverhuurder vast niet goed als we hem stuk maken dus hebben we dat maar niet gedaan. Nu voor het eten nog even zwemmen.