Dag 13: Op weg naar Mae Chaem. - Reisverslag uit Mae Chaem, Thailand van huib en joke griek - WaarBenJij.nu Dag 13: Op weg naar Mae Chaem. - Reisverslag uit Mae Chaem, Thailand van huib en joke griek - WaarBenJij.nu

Dag 13: Op weg naar Mae Chaem.

Door: Joke en Huib

Blijf op de hoogte en volg huib en joke

10 Maart 2008 | Thailand, Mae Chaem

Vandaag gewekt door een prevelende monnik door een luidspreker. Zes uur was het.Dit aangehoord hebben we om half acht besloten op te staan, na de kakkerlak in de badkamer van vannacht besproken te hebben en de hagedis, die van onze bananen at en snel wegschoot toen ik te dichtbij het zakje kwam.
Om 9 uur weggereden, en eerst de markt in Mae Hong Son gezocht. Het was een overdekte markt, dus wij zochten naar iets verkeerds. Maar daar waar veel brommers staan, is iets. Dit keer de markt dus. Veel foto's gemaakt van het kopen van de luierbroekjes. Ook hemdjes erbij, met achtersluiting, zoals het hoort. En een mutsje en 2 paar sokjes.
Toen op weg naar Mae Chaem. Huib had gisteravond een andere route voorgesteld, die minder lang was, zodat we toch nog wat tijd overhouden om in het natuurpark te kijken. Er lopen hier nog echt wilde tijgers, dus daar gaan we maar eens naar op zoek.
Vandaag een mooie route gereden, over alle bergtoppen heen, langs rijstvelden, dorpjes, koeien, geiten en varkentjes en nog eens koeien, die weigeren aan de kant te gaan. Behalve als je uitstapt, dan worden ze bang. De hele weg krekels, bomen met bladeren, zonder bladeren, met alleen bloemen, met bladeren van 75 cm groot en verbrande bomen.
Weer door heel veel dorpjes gereden, waar iedereen zijn waar weer had uitgestald en zat te wachten op klanten.
Veel huizen zijn hier op palen gebouwd en dan zijn de muren of van hardhout of van (gevlochten)bamboe. De hele kledingkast hebben ze buiten hangen. Eerst dacht ik dat het de was was, toen dat ze kleding verkochten, maar het is gewoon hun eigen kleding. Ik heb niet ze indruk dat ze in deze dorpjes erg arm zijn. Er is electriciteit, en in sommige tuinen staan een grote tv-ontvanger. Geen gezicht vind ik.
We zitten nu in een internetcafe in Mae Chaem, tussen de schooljeugd, die spelletjes zitten te doen, gister ook al.
We hebben de weg gezocht op internet naar het Navasong Resort net even buiten Mae Chaem. Dat gaat beter dan in het Thais de weg vragen.
Nog even de foto's erbij als dat wil lukken en dan gaan we daarheen.
Morgen mooie watervallen bekijken en tijgers zoeken, als we er een vinden krijgen maken we een foto.