Dag 14: terug naar Chiang Mai. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van huib en joke griek - WaarBenJij.nu Dag 14: terug naar Chiang Mai. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van huib en joke griek - WaarBenJij.nu

Dag 14: terug naar Chiang Mai.

Door: Joke en Huib

Blijf op de hoogte en volg huib en joke

11 Maart 2008 | Thailand, Chiang Mai

Vannacht hebben we weer in zo'n mooi bamboe-huisje geslapen. Gisteravond eerst weer heerlijk gezwommen, weer het zwembad voor mezelf gehad. Het was vannacht best warm (20 graden), hoewel de mensen het koud vonden: we hadden een heus dekbed op bed. Apfoe!
Vannacht van iets wakker geschrokken, misschien wel een aap op het dak, het was in ieder geval iets zwaars. Vanmorgen niets te zien. Veel leuker om te denken dat het een aapje was dan de mooie kat van de eigenaar.
Ik was om 7 uur wakker en ben toen lekker buiten gaan zitten, met alleen mijn vest aan, maar dat werd al snel te warm. Luisteren naar alle geluiden: heel veel hanen, zoveel, dat ze een heel koor vormden en niet meer individueel kraaiden. Ook veel vogels, koeien en pratende mensen in de huizen tegenover ons resort. Genoten van het uitzicht over de bergen.
Om 9 uur vertrokken naar het hoogste punt van Thailand: de Doi Ithanon. Meer dan 2600 hoog, en het was er 10 graden. Heel zuivere lucht. Alle bladeren zaten nog aan de bomen, ik dacht dat de boomgrens lager lag, maar dat zal wel met het weer te maken hebben...
Het uitzicht was mooi, alles was echter wel in nevelen gehuld, dus niet zo geschikt voor foto's.
Daarna naar een prachtige waterval, deze lag aan de weg naar Chiang Mai, dus dat troffen we. Onderweg erg veel bomen, bomen en nog eens bomen, weinig verrassingen, weinig dorpjes, dus na verloop van tijd kregen wij wat genoeg van al het gedraai, want wat je omhoog rijdt, moet je ook weer naar beneden.
Het was nog vrij vroeg toen we in Chiang Mai aankwamen, dus zijn we doorgereden naar de Doi Sethup: een prachtige tempel, hoog gelegen. Een heel fijne, vredige sfeer. Ik heb een zilveren blaadje aan een boompje gehangen met een wens erop. En ook heb ik nog met een koker geschud met stokjes, totdat er eentje uitviel, die heeft dan een nummer en dat nummer correspondeert weer met een briefje, (zie foto).
Voor Koen en Mir heeft Huib een plaatje gefotografeerd voor op de babykamer (foto)
De auto weer ingeleverd.
Vanavond nog naar supermarkt geweest, op aanraden van de confectiekoning. Daar hebben we heel mooie luierbroekjes gekocht met klittebandsluiting.
Nu moeten we nog door en gaan we nog een keer naar de nightmarket om zijden shawls te halen voor koor.