Dag 16: Naar Kho Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van huib en joke griek - WaarBenJij.nu Dag 16: Naar Kho Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van huib en joke griek - WaarBenJij.nu

Dag 16: Naar Kho Samui

Door: Joke en Huib

Blijf op de hoogte en volg huib en joke

13 Maart 2008 | Thailand, Bangkok

Gisteravond voor de laatste keer naar the nightmarket: inkopen doen voor de laatste keer.
Vanmorgen vroeg wakker; we moesten om 9 uur klaarstaan en dat geeft toch onrust.
Een prima vlucht gehad. Om half 11 vertrokken en om 11 uur zat ik aan de bami - in het vliegtuig. Eten kunnen ze hier in Thailand.
De vlucht duurde 80 minuten.
Het temperatuurverschil was opmerkelijk vergeleken met Chiang Mai: het leek wel 30 graden meer. Maar dat komt waarschijnlijk door de vochtigheid hier op het eiland. We moeten weer erg wennen. Maar in de wind op het strand in de schaduw is het wel uit te houden.
Huib heeft zijn voeten, knieen en knokkels van zijn handen laten verzorgen door 4 meisjes, en het voelt nu weer allemaal als een babyvelletje.
We hebben nog niet gezwommen, want ook hier zagen we weer vreemde verschijnselen (zie foto).
Op het strand werd weer gebakken en gebraden. Er liepen mannen en vrouwen met een juk met een kooltjesvuurtje en etensvoorraad: mais en bananen, maar ook sate (!).
We gaan nu op het strand kijken naar een leuk eettentje, waar je beestjes (grote garnalen)kan eten. We zagen ze al tafeltjes op het strand neerzetten, en ook werd er bij een ander tentje een mensgrote vis in een boomstam gelegd. Ben benieuwd naar dit alles.
(er loopt nu een hagedis bijna over Huib's voet heen).
Ons tuinhuisje is dit keer van binnen oranje geschilderd, en de airco doet het ook als we weg zijn: heerlijk!